Wandelend leren fotograferen

Wandelend leren fotograferen

Wandelend leren fotograferen in het centrum van Den Haag. Een WorkshopWalk van 2 tot 2,5 uur is de ideale manier om fotografiekennis op te doen. De basisstappen helder uitgelegd en direct in de praktijk toepassen. Sinds 2017 is deze WorkshopWalk ideaal voor de beginnende fotograaf. Fotograferen zonder de automatische stand van het fototoestel te moeten gebruiken.

Veel amateurfotografen willen graag veel meer weten van hun fototoestel. Toch komen ze vaak niet veel verder dan die veilige automatische stand van hun fototoestel. Pas als men tegen de grenzen aanloopt van de automatische instellingen wordt het toch tijd om je verder te verdiepen in de fotografie. Bij snelle onderwerpen of bij slechtere weersomstandigheden bijvoorbeeld, is de automatische stand van je fototoestel opeens niet meer in staat om een mooie foto te maken.

Historisch Den Haag

Het weer van de afgelopen dagen beloofde niet veel goeds maar gelukkig scheen vanmorgen toch een zonnetje. De al ver van te voren geplande WorkshopWalk kon vanmorgen dan toch plaatsvinden. Het echtpaar die de WorkshopWalk had geboekt wilde graag de belichtingsdriehoek (ISO, diafragma en sluitertijd) in de praktijk graag uitgelegd hebben. Eerdere workshops en zoektochten op internet hadden nog niet het gewenste effect gehad. Den Haag op een vroege zondagochtend is daar een prima locatie voor. In ruim 2 uur lopen langs historische plaatsen zoals het Binnenhof, Paleis Noordeinde en het Lange Voorhout. Ook een hofje en mooie grachten worden niet vergeten. Onderweg een eenvoudige uitleg van de basis van de fotografie en direct oefenen in de praktijk.

Het was weer een erg gezellige WorkshopWalk waarbij we naast de uitleg en fotografie uiteraard ook weer het nodige gelachen hebben. Heerlijk om zo in de buitenlucht en in ons mooie Den Haag mensen te kunnen helpen om mooiere foto’s te maken. Ook dit leuke echtpaar vond het een leuke en zeer leerzame ervaring. Fotograferen is bijzonder leuk als je de instellingen van je fotocamera begrijpt. Pas dan kun je in alle omstandigheden mooie foto’s maken.

Wil jij ook wel eens zo’n WorkshopWalk doen of wil je meer informatie. Kijk HIER eens op onze website of stuur een berichtje voor meer informatie. 


Koop nu een foto of wandversiering in onze webshop!


Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen