Fotografie tipsNieuws van Eckhardt Fotografie

Wandelend leren fotograferen

wandelend leren fotograferen in Den Haag

Wandelend leren fotograferen tijdens een WorkshopWalk van Eckhardt Fotografie door het centrum van Den Haag. In twee uur tijd legt Wilco de basisbegrippen uit aan de hand van praktische voorbeelden die je direct in de praktijk toepast. Omgaan met snelheid in een foto, hoe krijg je een goed belichte foto en wat is nu een mooie compositie. En natuurlijk heldere uitleg omdat dat de basis is om te kunnen groeien in de fotografie-hobby.

De WorkshopWalk duurt ongeveer 2  tot 2,5 uur. Nee, daarna ben je geen professioneel fotograaf maar je bent wel in staat om betere foto’s te maken zonder je spiegelreflex op de automatische stand te zetten. Aan de hand van de tips en trucs die je krijgt tijdens deze WorkshopWalk ben je goed in staat om deze kennis verder uit te breiden en toe te passen in je volgende foto’s.

Al flink wat mensen hebben wandelend leren fotograferen met Wilco. Van de week zijn deze twee foto’s gemaakt tijdens een WorkshopWalk. De opdracht was om de herfst subtiel in het straatbeeld van Den Haag vast te leggen. Foto links is gemaakt met de volgende instellingen: ISO 400, F7 en een sluitertijd van 1/125. Foto rechts heeft de volgende instellingen: ISO 320, F10 en een sluitertijd van 1/200. Op het oog minieme verschillen maar met een duidelijk verschil in het eindresultaat.

Maatwerk

Het is zomaar een voorbeeld want de WorkshopWalk heeft zeker geen vast patroon. De wandeling wordt afgestemd op de kennis en kunde van de persoon die de WorkshopWalk met Wilco gaat lopen. Aan de hand van de waan van de dag (en het weer) worden voorbeelden aangedragen en opdrachten uitgevoerd. Stapsgewijs een beetje beter leren fotograferen, je toestel beter leren kennen en anders kijken naar de wereld om de juiste compositie te kunnen maken.

Meer informatie vind je HIER.

Pin dit bericht op Pinterest!

Misschien ook interessant: